par daniel

In this forum you can introduce yourself.
argonaute2
User
User
Recommendations: 2
Flag: France

par daniel

Postby argonaute2 » Fri 06 Jul 2012, 12:28

Bonjour à tous, je suis collectionneur de monnaies françaises, mais principalement les euros de tous les pays et toutes les années.

Translate by moderator:
Hello all, I collect french coins and mainly euros from every country every years.

friedrich45
Donator
Donator
Recommendations: 998
Last recommendation: 04 Mar 2021
Flag: Austria

Re: par daniel

Postby friedrich45 » Fri 06 Jul 2012, 12:39

Welcome Daniel, well that's what you made ​​your way here ;)

Best regards from Vienna
Friedrich

indy19590476
Donator
Donator
Recommendations: 207
Last recommendation: 15 Apr 2016
Flag: Belgium

Postby indy19590476 » Fri 06 Jul 2012, 13:53

Bonjour Daniel,

Bienvenue sur ce magnifique site.
Mais si tu ne veux pas te faire "réprimander" utilise l'anglais pour communiquer, de plus, c'est plus facile, c'est un site international.
En français, en PM, pas de problèmes.

Cordialement, Indy.

Translate by moderator

Welcome on this website.
Please use english language if don't want to be reprimand , it's easy with automatic translator, this is a international web site.
You can use franch in PM without any problem.

luit
Administrator
Administrator
Recommendations: 327
Last recommendation: 19 Oct 2020
Flag: Netherlands

Postby luit » Fri 06 Jul 2012, 14:29

indy19590476 wrote:Mais si tu ne veux pas te faire "réprimander" utilise l'anglais pour communiquer,

Allthough we still prefer english as language we will not warn anymore if somebody uses another language.
With the Google translate button it is quite easy to translate a thread with foreign language to your own language or another language you can understand.
When somebody is not good in english language it might be very difficult for another user to translate that "bad english" to his own language.

Luit

zvenket
Donator
Donator
Recommendations: 317
Last recommendation: 14 Oct 2020
Flag: Slovenia

Postby zvenket » Sat 07 Jul 2012, 08:11

Hello Luit,
I respect this democratic policy, but I don't think that we should allow writing threads in different languages.
I believe that this leads to total confusion.
It's true, we may help to ourselves with Google translator, but based on my experience, it is totally unusable when you are translating texts to Slovenia language, for example...except from English...
It is better if one user translates his post into English one time, as if X users translate his thread X times...
This is only my opinion, of course...:-)
Elvis.

luit
Administrator
Administrator
Recommendations: 327
Last recommendation: 19 Oct 2020
Flag: Netherlands

Postby luit » Sat 07 Jul 2012, 11:34

Elvis,

As long as the member can write english reasonable I agree that is better.
But when somebody has to use Google translate to write english it is better to keep the original language.
Indeed this means more users have to translate, but in the other case there will be 2 translations needed to get it in your home language. I think most of us can read english, but I'm sure some need translation.

Therefore the policy is writing in English when you can write english reasonable, perfection is not needed.
If you cannot write English, any other language is better than not writing at all.

Luit

argonaute2
User
User

Postby argonaute2 » Sat 07 Jul 2012, 18:26

Pour tous. Ma langue est le FRANCAIS ,je n'est rien contre l'anglais, mais je me suis inscrit sur ce site pour essayer d'agrandir ma collection de monnaies . Certe en écrivant en francais, je ne peux pas plaire à tout le monde, je m'en excuse, mais mon but est de pouvoir pratiquer des échanges de monnaies, alors soyez sympa et laisser de coté ce petit différent. A tous merci. A+Daniel

friedrich45
Donator
Donator
Recommendations: 998
Last recommendation: 04 Mar 2021
Flag: Austria

Postby friedrich45 » Sat 07 Jul 2012, 21:30

Hello Daniel

as you know I'm from Austria and my language is German
I translate my German with English and French in google and all was well and worked (in the French Forum)
A proposal to you
Try to see with translation into English, you're going to work and you will have success with the swap. ;)

Bonjour Daniel

comme vous le savez je suis de l'Autriche et ma langue est l'allemand
Je traduis mon allemand avec l'anglais et du français dans google et tout allait bien et a travaillé (dans le Forum en français)
Une proposition visant à vous
Essayez de voir avec la traduction en anglais, vous allez au travail et vous aurez du succès avec le swap. ;)

Meilleures salutations de Vienne
best regards
Frédéric
P.S.: tous traduits avec google
P.S.: all translated with google

argonaute2
User
User

Postby argonaute2 » Sun 08 Jul 2012, 09:07

Hello friedrich, there is no problem, I know google, thank you for all A + Daniel :D
Hallo Friedrich, gibt es kein Problem, ich google wissen, ich danke Ihnen für alle A + Daniel :lol:
Ciao a tutti, non c'è nessun problema, lo so google, vi ringrazio per tutti A + Daniel :lol: